Fietsavontuur van Fred Smulders: een verhaal van doorzettingsvermogen en ondersteuning

11 april 2024

Het is een scenario dat niemand graag meemaakt: je auto gaat kapot tijdens je wintersportvakantie. Voor Fred Smulders werd dit precies de realiteit. Echter, in plaats van bij de pakken neer te zitten, nam hij het initiatief en nam hij de controle over de situatie. En natuurlijk kon hij daarbij op onze steun rekenen!

Een gedurfd plan

Na een geslaagde wintersportvakantie kreeg Fred op de terugreis pech met zijn auto. Fred en zijn gezin konden gelukkig met kennissen mee terugrijden naar Nederland. Voor zijn auto hadden wij een goed adres gevonden in Duitsland waar hij snel gerepareerd kon worden. Na enkele dagen was zijn auto klaar, maar het transport zou zeker nog een week duren. Helaas iets waar wij als ProMobility geen invloed op hadden. Uiteraard zouden wij zo lang als nodig het vervangende vervoer voor Fred regelen, maar Fred besloot het anders aan te pakken. Hij ging zijn auto persoonlijk ophalen in Saarbrücken, een afstand van maar liefst 500 kilometer. En hoe deed hij dat? Op zijn racefiets.

Onverwachte uitdagingen

Het idee om 500 kilometer te fietsen om zijn auto op te halen, lijkt voor velen misschien waanzinnig, maar voor Fred was het een kans om iets bijzonders te doen. “Sneller en ook wel lekker duurzaam”, zegt Fred over zijn beslissing om de uitdaging aan te gaan. Maar een dergelijke onderneming komt niet zonder obstakels. Fred en zijn mede-schoolplein-vader Thijs Bolt, die spontaan besloot om met hem mee te fietsen, moesten zich voorbereiden op een uitdagende reis. “Qua kilometers klopt dat ‘makkelijk te doen’ waarschijnlijk, maar met de heuveltjes die erbij kwamen was dat zeker niet het geval. Man, wat hebben we afgezien”, aldus Fred over de fysieke uitdagingen onderweg.

Helpende hand van ProMobility

Wat dit avontuur nog specialer maakt, is de steun die Fred ontving van ProMobility. En dan vooral van zijn contactpersoon Serge van der Zwan, onze wagenparkbeheerder. Serge, zelf een fervent wielrenner, begreep de uitdaging waar Fred voor stond en steunde hem vanaf het eerste moment. “De betrokkenheid van Serge tijdens onze tocht bevestigt waarom ik zo graag klant bij ze ben”, merkt Fred op. “Hij wist gewoon welke berg we wanneer moesten beklimmen en wenste ons iedere dag succes”, vertelt Fred over Serge’s actieve rol tijdens de tocht. Serge voegt toe: “Toen we (Fred en ik) het gekscherend over dit idee hadden aan de telefoon, had ik natuurlijk nog geen idee dat hij het ook echt zou gaan doen. Een dag later kreeg ik de route via Komoot doorgestuurd op de app. Hij ging het dus écht doen, te gek. Ik heb zelf ook in dat gebied gefietst, dus ik ken het een beetje en wist daarom iedere dag waar ze ongeveer zaten.”

Oprecht betrokken

Het verhaal van Fred illustreert niet alleen zijn eigen vastberadenheid, maar ook de waarde van een leasemaatschappij die verder gaat dan alleen het leveren van voertuigen. Het is een verhaal van samenwerking, doorzettingsvermogen en de ondersteuning die wij met oprechte betrokkenheid aan onze klanten geven. Als jouw mobiliteitspartner staan we altijd paraat om te helpen, zelfs in uitdagende situaties. Want die vinden we stiekem het leukst 😉

Terug naar alle blogs