Dit is Serge, onze wagenparkbeheerder!

20 januari 2020

Hij is niet nieuw in de automotive branche. Even twijfelde Serge: zal ik een nieuwe sector proberen? “Maar nee, ik vind het spelletje met auto’s gewoon te leuk.” Gelukkig maar! Want hij is ervoor gemaakt en wij zijn blij dat Serge vanaf 1 november onderdeel is van team ProMobility.

Als wagenparkbeheerder bij ProMobility is Serge continu in contact met klanten en leveranciers. Hij zorgt voor het onderhoud van de auto’s van onze berijders, handelt schades af en maakt hercalculaties. “Ik knoop de hele dag eindjes aan elkaar.” Met het ultieme hoofddoel om de klanten van ProMobility optimaal te ontzorgen. En juist dat is wat de servicegerichte Serge nou zo leuk vindt, komt dat even mooi uit! “Dingen oplossen voelt goed en doe ik graag.” Hoe doe je dat dan? “Kort op de bal zitten en overzicht houden.”

Fanatiek en gefocust

Tussen de vele belletjes en mailtjes door verlaat hij soms de boerderij in Geervliet voor een korte wandeling, want heel de dag stilzitten is niets voor deze sportieve wagenparkbeheerder. “Ik ben inderdaad een actief type.” In zijn vrije tijd pakt hij graag zijn racefiets of mountainbike voor een rondje Zuid-Hollandse eilanden, de regio waar hij al 19 jaar samenwoont, samen met zijn vriendin en 12-jarige zoon. “Vroeger reed ik ook wedstrijden. Nu fiets ik voor de lol, maar nog steeds wel fanatiek.”

Geen keuzemenu, maar direct contact

Hoe is Serge eigenlijk bij ProMobility terechtgekomen? “Ik was op zoek naar iets anders, na 12 jaar service manager te zijn geweest bij BMW Kalfsbeek. Ik heb daar een hele goede tijd gehad hoor, maar soms is het gewoon tijd voor iets nieuws.” Dus dook Serge het internet op, op jacht naar een mooie nieuwe functie in de automotive sector. De vacature van wagenparkbeheerder op de website van ProMobility sprak hem meteen aan. “Natuurlijk kende ik ProMobility al. Het takenpakket van wagenparkbeheerder is mij op het lijf geschreven en ook de compactheid van de organisatie sprak mij aan.” Waarom? “Omdat het veel persoonlijker is. Zo kun je écht service verlenen. Als je belt bijvoorbeeld, krijg je geen keuzemenu, maar gewoon iemand aan de lijn. Dat is toch veel persoonlijker? Je kunt meteen schakelen, dingen aanpakken en er een klap op geven.” Kijk, daar houden we van!

Ook de no-nonsense bedrijfscultuur van ProMobility past Serge als een jas. “De sfeer is heel open en informeel. Dat wist ik wel en hoopte ik ook, maar het is altijd even afwachten hoe de sfeer daadwerkelijk is binnen een bedrijf.” En, zijn je verwachtingen waargemaakt? “Zeker weten!”

Terug naar alle blogs