5 vragen aan Monique

9 januari 2023

Ons team is het hart van ProMobility. Een bevlogen en hardwerkende club mensen. Ieder met z’n eigen taak en verantwoordelijkheid, eigen mening en individuele drijfveer. Samen vormen ze de ziel van onze organisatie. In de reeks ‘5 vragen aan’ leer je ons team één voor één beter kennen. Na Shan, is het nu tijd om Monique Kok beter te leren kennen. We hebben haar eerder in 2019 voorgesteld, toen ze bij een jaar bij ons werkte. Inmiddels werkt ze 4,5 jaar bij ons. Hoe gaat het nu, hoe is ze gegroeid binnen de organisatie en hoe ziet ze de toekomst?

1. Welke rol vervul je nu bij ProMobility?

Monique: “Ik werk op de sales, als commercieel medewerker binnendienst. Dat betekent trouwens niet dat ik alleen maar op kantoor ben. Ik heb veel klantcontact en ga ook bij klanten langs. Mijn klanten zijn meestal bedrijven met een wat groter wagenpark en een eigen wagenparkbeheerder. Ik denk met ze mee en geeft advies, ik maak (her)calculaties en stel offertes op.”

Een andere rol dus dan een paar jaar geleden? “Ja, dat klopt. Ik ben bij ProMobility begonnen op de financiële administratie. Door de jaren heen heb ik mijn kennis en ervaring verbreed en verdiept. Dat is eigenlijk heel natuurlijk gegaan. Ik ben ingesprongen waar dat nodig was. Al die kennis kan ik nu goed gebruiken in mijn advies aan klanten. Ik kan op veel vragen zelf antwoord geven als eerste aanspreekpunt, dat is heel prettig.”

2. Hoe heb je de wereld van mobiliteit de afgelopen 3 jaar zien veranderen? En dus ook: hoe is ProMobility veranderd de afgelopen 3 jaar?

Monique: “Ik heb de opkomst van de elektrische auto meegemaakt. Best bijzonder eigenlijk. En wat een hectiek! Er was toen echt een run op de eerste Tesla’s. Iedereen wilde in 2019 nog op de valreep profiteren van 4% bijtelling. We probeerden alle afleveringen zo goed mogelijk te organiseren, dat was een behoorlijke klus. En kijk waar we nu staan, drie jaar later. De vraag naar elektrische leaseauto’s is gigantisch gegroeid.”

“Een andere ontwikkeling is natuurlijk de leasefiets. En als we het over ProMobility zelf hebben als organisatie, denk ik dat wij ook een gigantische groei hebben doorgemaakt. In capaciteit, dus het aantal leasecontracten en medewerkers in dienst, maar ook in onze professionaliteit. En het mooie is dat we nog steeds een kleinschalige leasemaatschappij zijn en dat wordt steeds unieker. De grote leasemaatschappijen worden alsmaar groter. Wij zijn heel uniek met onze persoonlijke dienstverlening. Daar ben ik trots op. En dat maakt werken bij ProMobility ook zo leuk, vind ik.”

3. Hoe denk jij dat de wereld van mobiliteit er in 2040 uitziet?

Monique: “Lastige vraag. Natuurlijk zien we dan nog meer elektrische auto’s op de weg. Ik denk dat het Nederlandse wagenpark uiteindelijk 100% elektrisch wordt, maar wanneer, dat is de vraag. Het is een hele belasting voor het elektriciteitsnet. Misschien wel een te grote belasting, vrees ik. Mede daarom denk ik dan ook dat er een tegenhanger komt voor de elektrische auto, dus een ander alternatief voor duurzaam zakelijk vervoer. Maar wat dat is, geen idee, dat zal de toekomst uitwijzen.”

4. Pak je liever de auto of de fiets?

Monique: “Ik houd van gemak en pak daarom makkelijk de auto. Ik heb ook een elektrische leasefiets hoor. Maar momenteel ben ik geblesseerd en is fietsen niet fijn. Dus nu pak ik helemaal graag de auto, terwijl ik eigenlijk maar 7 km van ons kantoor in Geervliet woon. Ja, inderdaad, een mooie fietsafstand. Als mijn blessure over is, zal ik het weer oppakken… beloofd :-)”

5. Wat betekent Goed voor Elkaar voor jou?

Monique: “Dat heeft voor mij verschillende betekenissen. Ten eerste het versterken van elkaar. Wij helpen bedrijven op weg met een passende mobiliteitsoplossing en andersom worden wij beter van feedback. Een goede relatie dus. En daarin is persoonlijk contact het allerbelangrijkste.”

“Goed voor Elkaar betekent voor mij ook samenwerken met mijn collega’s. We hebben alles voor elkaar over. De basis van goed teamwork, vind ik. Klanttevredenheid bereik je namelijk niet alleen, maar samen. Alles moet kloppen. Het afsluiten van het leasecontract, maar ook de schade- afhandeling tijdens de leaseperiode bijvoorbeeld. Als een klant na vijf jaar een nieuw leasecontract afsluit, dan hebben we dat aan elkaar te danken.”

Terug naar alle blogs