De dekking bij pech in het buitenland

26 juni 2023

Natuurlijk regelen wij veel voor je. Dat valt binnen je autoverzekering. Maar er zijn ook zaken die je zelf moet regelen, met een reisverzekering bijvoorbeeld. Let op dat er diverse reisverzekeringen zijn, ieder met z’n eigen regels en voorwaarden. Check goed waar je recht op hebt. In dit artikel informeren wij je over een aantal belangrijke punten.

Aandachtspunten: wie dekt wat?

  • Vergeet je rijbewijs en creditcard niet mee te nemen. Altijd doen natuurlijk, maar extra belangrijk in het buitenland, voor een huurauto bijvoorbeeld.
  • De kosten die je maakt door hulp bij ‘domme’ pech kan ProMobility doorbelasten aan de berijder. Meestal valt dit onder de dekking van een reisverzekering.
  • Heb je vervangend vervoer nodig? Dan belasten wij de kosten van de huurauto door aan de berijder. Als je een reisverzekering hebt, dekt deze de kosten voor vervangend vervoer.
  • Hulp aan de caravan of aanhanger is bij ProMobility beperkt tot alleen afsleep als het in gekoppelde toestand ontstaat. Bij een reisverzekering is de gekoppelde toestand geen vereiste en is er ook dekking voor transport naar Nederland.
  • Moet je door pech in het buitenland ergens overnachten? Dan is er vanuit je autoverzekering een beperkt budget beschikbaar, naar redelijkheid en noodzakelijkheid. Een reisverzekering kan dit eventueel aanvullen vanuit de dekking.

Altijd en overal hulp 

Goed om te weten is dat onze 24-uurs hulpverlening elke dag bereikbaar is om assistentie te verlenen, in binnen- en buitenland. Neem in geval van pech altijd contact op met onze 24-uurs hulpdienst via 071-364 17 25. 

Informatie in de app

We snappen dat je het even niet zo helder op je netvlies hebt als je op het kokendhete asfalt langs de vangrail van de Spaanse A7 staat. Daarom is er ook onze app. Trek je even terug in de schaduw, open de ProMobility-app, scrol naar het berijdersboekje en klik op hulpverlening buitenland. Hier zie je nog eens hoe het zit met de dekking. 

Terug naar alle blogs